Velikonoční středa ve třídě II. B
Ráno jsme se s dětmi sešli ve třídě. Zopakovali jsme si nějaké informace o Velikonocích, a pak děti ve dvojičkách vyrazily na chodbu, kde už na ně čekaly připevněné listy s Velikonočními otázkami, tzv. Zajdova stezka. Po splnění všech otázek děti vyluštily vzkaz zajíčka, který jim stezku připravil: "Ahoj, já jsem zajda Petřík".
Následně jsme šli do třídy a ve jsme skupinách řešili Velikonoční AZ kvíz (převzatý z televize ČtD). Děti otázky bavily a aktivně se zapojily. Následovala přestávka a po ní jsme šli do tělocvičny, kde nás čekalo Velikonoční sportovní klání se třídou 2. A. Všichni se do soutěží zapojili a přes naši snahu těsně vyhrála 2. A.
Po sportovním výkonu jsme se opět vrátili do třídy a dali jsme se do tvorby velikonočního košíčku a také do barvení a zdobení vajíček.
Na závěr dopoledne jsme šli před školu, kde jsme našli schovaná čokoládová vajíčka.
Den se nám moc líbil. Nezbývalo, než si popřát krásné prázdniny a poučit děti o jejich bezpečnosti.
Mgr. Jana Smolková
Velikonoční středa ve třídě IV. B
Pěkně a bez sebemenších zádrhelů se nám podařily volby do žákovského parlamentu. Pak jsme navštívili kuchyňku, kde jsem ve dvou skupinkách (holky, kluci) upekli pěkné a myslím si, že i chutné velikonoční beránky. V mezi čase (průběhu pečení) jsme si povyprávěli o pašijovém (svatém) týdnu a jaké tradice a zvyky doma děti dodržují. Následovala stezka na chodbě (ZAJDOVA STEZKA). Poté jsme se přesunuli do tělocvičny, kde jsme si velikonočně zasoutěžili. . Pospíchali jsme rychle do třídy, kde jsme si ozdobili vyfouklé velikonoční vajíčko.
Shrnuto podtrženo :-) Dnešní den jsme si užili ve zdraví a děti odcházely s úsměvy na tvářích a s beránkem v bříšku.
Dnešní den jsme si užili ve zdraví a děti odcházely s úsměvy na tvářích a s beránkem v bříšku.
Hned jsem pochválila Lukáška , který sám od sebe se rozhodl a za klučičí skupinku krásně umýval a utíral nádobí v kuchyňce během pečení. Z těchto dětí snad jednou budou nadějní cukráři, možná je uvidíme i v televizní soutěži "Peče celá země":-D.
Mgr. Lenka Kašná
Ve středu jsem se zúčastnila projektového dne ve IV. B třídě.
Vyučování začalo ve školní cvičné kuchyni. Žáci se rozdělili do dvou skupin. Chlapci a dívky. Pustili se do přípravy velikonočního beránka. Bylo zajímavé se dívat, jak někteří poprvé pracují s ručním šlehačem, odvažují na digitální váze mouku a cukr, vymazávají formu. Když byly formy na beránky v troubě a nádobí umyto, stihli si popovídat o Velikonocích.
Celá třída potom soutěžila, jak zná velikonoční tradice. Úkoly byly rozmístěny na chodbách školy.
Protože jsem měla za úkol hlídat pečení beránků, zapojila jsem se potom až do soutěží v tělocvičně. Zde si žáci zazávodili a změřili své síly se třídou IV. A.
Dalším bodem činnosti bylo vybrat ve školní družině nejkrásnější kraslici. To byl velmi těžký úkol, protože všechny byly krásně, velmi nápaditě nazdobené.
Poslední část dne si žáci zdobili vyfouknutá vajíčka, která si přinesli z domu. A na závěr si všichni pochutnali na beránkovi, kterého si sami upekli.
Zdálo se mi, že v tento den se žáci ochotně zapojovali do všech činností, byli k sobě přátelští a navzájem si pomáhali a respektovali se.
Když jsem procházela po chodbách školy, některé třídy měly otevřené dveře. A také zde bylo vidět, jak žáci pracují. Viděla jsem, jak zdobí budoucí kraslice, pletou pomlázky a něco vyrábějí. Všude byl klid a bylo cítit přátelskou atmosféru.
Dle mého názoru projektový den splnil svůj účel. Nejenom, že si žáci připomněli velikonoční tradice, ale pracovali společně, tvořili, učili se být pospolu.
Mgr. Jiřina Štrbová
Projekt Velikonoce ve třídě III. B
Dne 27. března se na naší škole konal projektový den – Velikonoce. V rámci tohoto projektu děti poznávaly období Velikonoc, seznámily se s charakteristikou a průběhem svátků, oslavou přicházejícího jara a křesťanských svátků.
Dozvěděly se, jaký význam mají velikonoční symboly, připomenuly si velikonoční pranostiky, říkadla a koledy. Starší děti si povídaly o velikonočních tradicích v jiných zemích i v našem regionu. Kromě znalostí si děti vyrobily velikonoční dekorace a zasoutěžily si v různých sportovních disciplínách.
Úkolem projektu bylo nejen to, aby děti získaly vědomosti, ale i vykouzlit na jejich tvářích úsměv. A to se povedlo.
Mgr. Branislava Švábíková